duminică, 10 mai 2015



MAI EXISTA SI INGERI IN HALATE ALBE

Alexandru Ghillis                                (publicat in EVENIMENTUL ZILEI)

     Am urmarit intr-o dimineata la televizor un scurt interviu cu prof. dr. Leon Danaila, supranumit “sculptorul de creiere”- o somitate activa inca profesional la 81 de ani – si mi-am adus aminte de un alt mare doctor, Alexandru Pesamosca zis si “ingerul copiilor”, astazi trecut in nefiinta. Ambele, somitati medicale cu un destin aproape identic asumat: o traiectorie luminoasa a vietii cu final marcat de saracie, boala si neajunsuri intr-o societate hulpava, care a omis de cele mai multe ori sa-si pretuiasca valorile asa cum trebuie la timpul potrivit.


     Acesti doi straluciti medici fara de arginti, daruiti cu totul nobilei lor profesii, alaturi – poate - de alte cateva personalitati medicale cunoscute, vor ramane in analele medicinii romanesti exemple demne de urmat. Insa, pe langa somitatile larg recunoscute, ramane marea masa a cadrelor medicale care presteaza mai mult sau mai putin corect si cu profesionalism meseria aleasa, in intervalele orare stabilite, la fel ca in oricare alta profesie. Si mai este inca o categorie, nedefinita ca numar, de neaveniti pusi programatic pe capatuiala. In legatura cu aceasta ultima categorie, imi amintesc de o anumita perioada scurta din studentie, cand am lucrat cateva saptamani ca grafician, in timpul vacantei de vara, la pregatirile deschiderii uneia dintre expozitiile mamut (EREN) ale “epocii de aur”.  In echipa cu mine era si un pusti de bani gata, care se pregatea sa  dea examen de admitere la facultatea de medicina. Tin minte ca l-am intrebat intr-o doara ce-l atrage spre profesia de medic. Mi-a raspuns scurt: “Pai n-am treaba. Daca omu’ vrea concediu medical, imi da suta si gata!”. Atunci, raspunsul lui instantaneu m-a lasat masca. Nu mai stiu daca a intrat la Medicina. Doamne fereste sa ai de-a face cu un asemenea medic! Sa fim optimisti! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu